Var köper ni Nitrometan?

Frågor och svar om allt möjligt

Moderator: styrelse

Var köper ni Nitrometan?

Inläggav Scritz » fre 08 jun 2012, 08:33

Hejsan!
Blev precis medlem på forumet och går i tankarna att bli medlem i klubben efter att varit och kollat lite på era banor i måndags kväll. Riktigt fina banor måste jag säga! Jag blev grymt körsugen (hade dock ingen bil med mig så får bli någon annan gång).

Tänkte passa på att starta en tråd och höra var ni köper bränsle till bilarna? Hobbex finns ju alltid, men jag kan inte tänka mig att de som kör lite mer köper bränsle där? Så kom igen nu! Posta lite tips =)!
Scritz

{ SO_SELECT }

Re: Var köper ni Nitrometan?

Inläggav staffeyx » fre 08 jun 2012, 14:03

Tjena!

Jag är ny på området och vet själv inte var man kan köpa bränsle i Göteborg idag, det fanns på Toys på Frölunda Torg innan de stängde ner. Jag beställde från www.microracing.se och det gick rätt smidigt, finns säkert fler bra nätbutiker. Då får man dock räkna med att hämta ut det på närmsta postkontor.
staffeyx

Inläggav zeke67 » ons 25 jul 2012, 23:03

Nån som vet hur länge 16% 1 gallon dunk håller?
har en sparat sedan förra året o undrar om nitron el. dyl. har dunstat så jag behöver köpa nu dunk?
:o :o
zeke67

Inläggav Ingvar Kropp » ons 25 jul 2012, 23:22

Det är nog ingen fara, det beror lite på hur den förvarats och hur full dunken är
Problemet är att metanol tar åt sig vatten och det problemet blir större om dunken är halvtom och förvaras fuktigt och varmt.
Men det är bara att testa om det funkar du skadar inte motorn. Den går i värsta fall bara dåligt.
Ingvar Kropp
Styrelse

Återgå till Allmänt